Τι είναι τα προβιοτικά και γιατί μας κάνουν καλό;

Τα τελευταία χρόνια ακούμε όλο και περισσότερο για τα προβιοτικά και την ευεργετική τους δράση. Τι είναι όμως τα προβιοτικά; Ο όρος αποτελείται από τη λατινική ρίζα «prο» που σημαίνει «υπέρ» και από την ελληνική «βίος»  που υποδηλώνει τη ζωή. Άρα η λέξη προβιοτικά δηλώνει μία ουσία που δίνει ζωή, ζωογονεί.

Τα προβιοτικά θεωρούνται ένας από τους καλύτερους φίλους του ανθρώπινου οργανισμού, και όχι άδικα. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, πρόκειται για ζωντανούς μικροοργανισμούς με πολλαπλά οφέλη για την υγεία μας, όταν λαμβάνονται στις κατάλληλες ποσότητες, μέσω των τροφών ή συμπληρωμάτων διατροφής.

Αναπτύσσονται και «κατοικούν» στο έντερό μας  και πολύ εύστοχα, αποκαλούνται «φιλικά βακτήρια», καθώς βοηθούν στη σωστή λειτουργία του γαστρεντερικού και, κατά συνέπεια, του ανοσοποιητικού συστήματος, βελτιώνοντας έτσι την ποιότητα της ζωής μας.

Τι ακριβώς κάνουν τα προβιοτικά;

Τα βακτήρια αυτά στην ουσία συντελούν στην σωστή λειτουργία του εντέρου και κατά συνέπεια του πεπτικού μας συστήματος γενικότερα. Παράλληλα, όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, βοηθούν και στη σωστή ανάπτυξη και λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Όλα τα παραπάνω τα επιτυγχάνουν με το να κρατούν σε ισορροπία την πανίδα του εντέρου μας, έτσι ώστε τα «επιβλαβή»  βακτήρια να αναχαιτίζονται και να είναι πάντα λιγότερα από τα «ωφέλιμα». Είναι, επίσης, πολύ σημαντικό να αναφερθεί ότι η διαταραχή αυτής της ισορροπίας, η οποία θα προκληθεί από απότομη μεταβολή του αριθμού των προβιοτικών, θα δημιουργήσει προβλήματα στο έντερο. 

Πως επηρεάζεται ο αριθμός των προβιοτικών στο έντερο;

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τον αριθμό τους και οι πιο χαρακτηριστικοί αναφέρονται σε αυτούς που αφορούν τον τρόπο ζωής και τις διατροφικές μας συνήθειες. Όσον αφορά τον τρόπο ζωής, το άγχος, το αλκοόλ, το κάπνισμα καθώς και τα αντιβιοτικά μπορεί να διαταράξουν σημαντικά των αριθμό των προβιοτικών.

Όσον αφορά τη διατροφή, οι δίαιτες που είναι πλούσιες σε λιπαρά και φτωχές σε φυτικές ίνες, φρούτα και λαχανικά οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε μείωση του πληθυσμού των ωφέλιμων βακτηρίων στον οργανισμό μας.

Ποια είναι τα οφέλη των προβιοτικών για την υγεία μας;

  • Καταπολεμούν τη διάρροια: Το πιο γνωστό όφελος των προβιοτικών είναι ότι βοηθούν στη σωστή λειτουργία του εντέρου, οπότε και περιορίζουν σημαντικά τις διάρροιες.
  • Συμβάλλουν στην ανακούφιση από τα συμπτώματα του ευερέθιστου εντέρου, ενώ έχουν ευεργετική δράση και σε φλεγμονώδεις νόσους του παχέος εντέρου, όπως η ελκώδης κολίτιδα.
  • Βοηθούν όσους έχουν πρόβλημα με τη λακτόζη: Τα προβιοτικά μετατρέπουν τη λακτόζη σε λακτικό οξύ, οπότε μπορούν να περιορίσουν σημαντικά τα προβλήματα που προξενεί η λακτόζη σε όσους έχουν δυσανεξία σε αυτή.
  • Προφυλάσσουν από κολπίτιδες, μυκητιάσεις και άλλα γυναικολογικά προβλήματα. H ισορροπία της χλωρίδας του κόλπου διαταράσσεται κατά τις περιόδους λήψης αντιβίωσης, με αποτέλεσμα πολλές γυναίκες να παθαίνουν κολπικές λοιμώξεις.
  • Περιορίζουν τις αλλεργίες. Όταν το περιβάλλον είναι απαλλαγμένο από μικρόβια, το ανοσοποιητικό σύστημα δεν εκπαιδεύεται, με αποτέλεσμα την έξαρση των αλλεργιών. Tα προβιοτικά διατηρούν την ισορροπία της εντερικής μικροχλωρίδας, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός ισχυρού ανοσοποιητικού.

    
       ΒΡΕΣ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΒΙΟΤΙΚΑ/ΠΡΕΒΙΟΤΙΚΑ ΣΤΟ LIVY

NEWSLETTER

Eγγραφή στο newsletter του Livy.gr

To Livy θα μπορεί χρησιμοποιήσει τις πληροφορίες που παρέχετε σε αυτή τη φόρμα για να έρθει σε επαφή μαζί σας για ενημερώσεις με νέα & προσφορές. Δώστε τη συγκατάθεσή σας για τους τρόπους που θα θέλατε να μας ακούσετε:

© 2019
VISA
Κατασκευή & προώθηση Advisable Agency